OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

 Vzdušné sily SR

Vzdušné sily Slovenskej repubiky sú zložka ozbrojených síl Slovenskej republiky, ktorej úlohou je zaistenie vzdušného priestoru Slovenska, obrana zvrchovanosti Slovenskej republiky, dôležitých politických a hospodárskych centier, regiónov a vojsk pred údermi vzdušného protivníka, ako aj priama podpora boja pozemných síl. Veliteľ vzdušných síl SR je od roku 2005 generálmajor Ing. Juraj Baránek.


Mikoyan Gurievič MIG - 29AS

 Nadzvukové stíhacie bojové lietadlo 

Rozpätie krídel : 11,36

Dĺžka :17,32 m

Výška : 4,73 m

Max. vzletová hmotnosť : 18 840 kg

Maximálny dolet : 1430 km

Maximálna rýchlosť : 2400 km/h

Pohonná jednotka : 2x turbodúchadlové motory Sarkisov RD-33k, 93,75 kN jeden

Stúpavosť : 330 m/s

Dostup : 18 000 m

Výzbroj : kanón kalibru 30 mm, osem vonkajších závesných stĺpikov až na 4500 kg výzbroje. 

 

escorting
        TU-154 government aircraft

Doprevádzanie TU-154

 

MIG - 29-ky nad Sliačom...

Ochrancovia slovenského neba 

 

Takto to vyzerá, keď je na Sliači 11 strojov

 

 Maximálka MIGu-29 je až 2400 km/h, čo je približne 2x viac ako rýchlosť zvuku

 

MIG-29 v novej digital kamufláži ktorý slúži od 29.2.2008. 


L - 39 Albatros

 

Cvičné jednomotorové prúdové lietadlo  

Rozpätie krídel : 9,44 m

Dĺžka :12,13 m

Výška : 4,7 m

Max. vzletová hmotnosť : 4410 kg

Maximálny dolet :1000 km

Maximálna rýchlosť : 750 km/h

Pohonná jednotka : turbodúchadlový motor Ivčenko Al-25TL, 17,14 kN jeden

Stúpavosť : 22 m/s

Dostup : 11500 m

Výzbroj : dvojhlavňový kanón kalibru 23 mm, 2 riadené strely vzduch-vzduch, raketomety na rakety kalibru 57 alebo 122mm, bomby do 1000 kg

 

L - 39 je najpoužívanejším prúdovým výcvikovým lietadlom na svete. 

 

Dňa 15.apríla 2004 odletel na Sliač posledný L-39 Albatros leteckej akrobatickej skupiny Biele Albatrosy. Tento dátum možeme považovať za deň zániku skupiny !!!

 

Biele Albatrosy bola prvá akrobatická skupina na Slovensku, dúfame že nie posledná... 


L - 410 UVP

 

Ľahké transportné a dopravné lietadlo

Kapacita : 19 pasažierov alebo 1710 kg.

Rozpätie : 19,48 m

Dĺžka : 14,42 m 

Výška : 5,83 m

Max. vzletová hmotnosť : 6400 kg

 Maximálny dolet : 1000 - 1200 km                                        

Maximálna rýchlosť : 388 km/h

Pohonná jednotka : 2x Walter M601E , 560 kW jeden

Dostup : 7000 m 

 

 

L - 410 používa aj okrem iných armáda v Djibouti (Severná Afrika) a Comoros (Južná Afrika).

 

 


Antonov AN - 24

 

Ťažké transportné lietadlo

Kapacita : 52 pasažierov alebo 5500 kg.

Rozpätie : 29,20 m

Dĺžka : 23,53 m 

Výška : 8,32 m

Max. vzletová hmotnosť : 21 000 kg

 Maximálny dolet : - s max. nákladom : 550 km

                                - s max. množstvom paliva : 2400 km

Maximálna rýchlosť : 500 km/h

Pohonná jednotka : 2x turbovrtuľový motor Ivčenko AI-24A , 1887 kW jeden

Dostup : 4000 - 6000 m

 19. januára 2006 jeden zo slovenských An-24 havaroval s 43 (28 z nich boli vojaci) osobami na palube 3 km od slovensko-maďarských hraníc. Haváriu prežil iba jeden pasažier. Lietadlo sa vracalo s členmi slovenskej mierovej misie KFOR, ktorí pol roka slúžili v Kosove. Príčinou havárie, pri ktorej sa stroj zrútil do lesa na svahu pohraničného kopca bolo pravdepodobne nedodržanie bezpečnostných predpisov pri pristávacom manévri.

Česť Ich pamiatke... 

 

Stroj bol vyvinutý aby nahradil dopravný Iľjušin Il-14 na stredné a krátke vzdialenosti. 

 

 

Biela kamufláž AN - 24.

 

Vojenskí výsadkári.

 

Posádku tvoria 2 piloti, navigátor a rádiotelegrafista.


Mil MI - 24 HIND-D

Ťažký dvojmotorový bojový vrtuľník

Priemer rotora : 17,3 m

Dĺžka trupu : 16,8 m

Dĺžka s rotormi : 21,35 m

Výška : 5,7 m

Max. vzletová hmotnosť : 11500 kg

Maximálny dolet : 595 km

Maximálna rýchlosť : 335 km/h

Pohonná jednotka : 2x turbohriadeľové motory Isotov TV3-117V,2200 kW jeden

Dostup : 4600 m

Výzbroj : štvorhlavňový guľomet 12,70 mm, dva kanónové kontajnery GŠ-23L 23 mm, štyri riadené protitankové strely AT-6 Spiral

Letecký výcvik v horskom teréne v Nízkych Tatrách na Chopku.

Zasúvanie podvozku.

MI - 24 je jeden z najspoľahlivejších bojových vrtuľníkov sveta

 

MI-24 bol vyrábaný v byvalom Sovietskom zväze.


Mil MI - 17

 

Ťažký transportný vrtuľník

Kapacita : 32 pasažierov alebo 4000 kg.

Priemer rotora : 21, m

Dĺžka trupu : 18,42 m

Dĺžka s rotormi : 21,352 m

Výška : 4,76 m

 Max. vzletová hmotnosť : 13 000 kg

Maximálny dolet : 950 km

Maximálna rýchlosť : 250 km/h

Pohonná jednotka : 2× Klimov TV3 -117VM turboshafts, 1450 kW jeden

Dostup : 4600 m

 

 

 Biele sfarbenie vrtuľníka ktorý slúžiace v SFOR. Túto letku prezývajú pod naźvom Hroši


 Mil Mi-2

  

 

MI-2 HOPLITE

Tento vrtuľník používajú zväčša špeciálne jednotky SR na cvičné účely

MI-2 HOPLITE

 Špeciálne jednotky vysadzujúce psa z helikoptéry

Červenou farbou sú vyznačené krajiny ktoré používajú helikoptéru Mil MI-2


Letecké základne ASR

Sliač 

Letecká základňa Sliač plní úlohy obrany vzdušného priestoru Slovenska, prepravné úlohy, úlohy leteckej pátracej záchrannej služby a úlohy výcviku lietajúceho a pozemného personálu, na lietadlách MiG-29 (1. letka), Aero L-39 Albatros (2. letka) a vrtuľníkoch Mi-8 a Mi-17 (3. letka). V súčasnosti je letecká základňa Sliač jedinou základňou stíhacieho letectva na Slovensku. Jej veliteľom je plk. Ing. Jozef Dobrotka.

Vojenská základňa Kuchyňa (Malacky)

Krídlo Malacky - Kuchyňa bolo zriadené po zrušení tamojšej leteckej základne, premenovaním Samostatnej dopravnej letky. Jej hlavné úlohy spočívajú v preprave, zásobovaní a vykonávaní vzdušného prieskumu, ktoré vykonáva na lietadlách An-24, An-26 a L-410. V minulosti na základni vykonávali leteckú činnosť aj bombardovacie lietadlá Su-22, Su-25 a cvičné Aero L-29 Delfín. V súčasnosti sa uvažuje nad novými dopravnými lietadlami, ktoré by nahradili starnúce An-26. Okrem dopravnej činnosti zabezpečuje aj prevádzku vojenskej leteckej strelnice. Veliteľom Dopravného leteckého krídla je pplk. Ing. Igor Brandabura.

Vojenská základňa gnrplk. J. Ambruša Prešov

Základňa generálplukovníka Jána Ambruša, Prešov je základňou vrtuľníkového letectva. Plní hlavne prepravné úlohy, úlohy výcviku pozemného a lietajúceho personálu, pátracie a záchranné úlohy ako aj pomoc obyvateľstvu pri živelných pohromách. Väčšinu týchto úloh vykonáva na vrtuľníkoch Mi-8 a Mi-17, okrem nich sa vykonáva výcvik na Mi-2 a Mi-24. Súčasťou základne je aj deklarovaná vrtuľníková jednotka Mi-17 pôsobiaca v mierových misiách KFOR. Veliteľom prešovskej leteckej základne je plk. Ing. Miroslav Korba.

 


 

Žiadne fotografie,videá a informácie sa nenachádzajú na stránkach alebo podstránkach, sú iba zobrazované a nie sú našim vlastníctvom.
Vložené fotografie a informácie sú umiestňované a majú len informačný charakter.Upozorňujeme, že kopírovanie týchto súborov je zákonom postihnuteľné
podľa platných noriem a zákonov.

Tvorba webových stránok na WebLahko.sk  |  Nahlásiť protiprávny obsah!  |   Mapa stránok